Co raz częściej widzi się firmy które wkraczają do mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Google+, Instagram, Twitter czy YouTube. Oczywiście dla osób które na co dzień zajmują się reklamą i śledzą światowe trendy nie jest to nic dziwnego. Jednak dla przysłowiowego "Kowalskiego" może wydawać się nieco dziwne to, że mały salon fryzjerski ma swój profil FanPage i stara się pozyskać fanów. O co zatem w tym wszystkim chodzi? Dlaczego firmy tak intensywnie atakują tzw. "Social Media"?

Jest kilka czynników które powodują, że taka forma aktywności w sieci jest atrakcyjna dla wielu przedsiębiorców. My przyjrzymy się tym najważniejszym.

Po pierwsze stary dobry wujek Google. Ten internetowy gigant na dobre już wpisał się w nasze życie. Dziś jesli chcemy się czegoś dowiedzieć lub znaleźć jakis produkt to w pierwszej kolejności wpisujemy w pasek przeglądarki adres Googla. W związku z ekspansją tej korporacji wiele firm stara się wspiąc na sam szczyt wyników wyszukiwań. Każdy bowiem chce aby jego firma dotarła do jak największej rzeszy osób. Kiedyś aby nasz przykładowy salon fryzjerski znalazł się wysoko wystarczyło pozyskiwanie linków i pingowanie. Jednak zmiany w Google postępują z dnia na dzień. Algorytm tej internetowej wyszukiwarki zmienia się bez przerwy i dziś juz takie działania nie wystarczą. Co więcej, mogą zostać odebrane przez Google jako spam. Z pomocą przychodzą media społecznościowe jak Google+ czy Facebook. W skrócie: jeśli twoja firma jest obecna w Social Mediach i jest na jej profilach "ruch" to Google to zauważy i pomyśli: "hmmm... widać, że ta firma musi być interesująca/wartościowa/dobra skoro tyle osób angażuje się w jej życie. Musimy ją podnieść wyżej w wynikach wyszukiwań".

Drugą kwestią jest sam klient. Facebook czy inne tego typu portale dają ci niesamowitą możlwiość kontaktu z klientem. W prosty i niedrogi sposób możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców otwierając sobie tym samym drogę do większych zarobków. Jeśli twój towar/usługa jest ciekawa/interesująca to pokaż ją ludziom na facebooku! Portale społecznościowe to kopalnia potencjalnych klientów. Pamiętaj: dobrze prowadzona kampania w social mediach to podstawa dzisiejszej reklamy.