Czy warto inwestować w profesjonalną/indywidualną stronę www? Odpowiedź jest oczywista: TAK.

Internet jest jednym z głównych kanałów reklamowych na świecie. Dzięki reklamie w intrenecie dotrzemy do ogromnej liczby ludzi nie wychodząc z biura. Nie ogranicza nas nikt. Możemy kierować swój produkt na dowolnie wybrany kraj/rynek. Jedyne czego potrzebujemy to narzędzie do promocji naszej firmy.

Takim narzędziem jest właśnie strona internetowa. Żaden rodzaj reklamy nie da nam takich możliwości przy tak niskich (proporcjonalnie) kosztach.

Jeśli już stworzyliśmy stronę internetową to musimy ją przede wszystkim utrzymać. W tym celu wynajmujemy serwer i kupujemy domenę. Są to bardzo niskie koszty ponieważ w skali roku możemy zmieścić się w 80zł!

Sama strona to jednak nie wszystko. Potrzebna jest jej promocja. Jeszcze parę lat temu wystarczyło zwyczajne pozycjonowanie, jednak dziś to nie wszystko. Coraz więcej firm odchodzi od standardowego pozycjonowania na rzecz bardziej rozbudowanych działań reklamowych: Social Media, AdWords, marketing szeptany itp.

Google nie lubi stron "Zombie". Jeśli więc wasza strona internetowa posiada połączenie z social mediami (np. Facebook, Google +) to automatycznie jest bardziej wartościowa ponieważ "żyje". Gdy dodatkowo zawartość strony posiada wartościowy content i przyzwoitą optymalizację to już po pierwszej indeksacji Google umieści waszą stronę/sklep/bloga wyżej niż konkurencję.

Powyższy przykład to jedynie wierzchołek góry. Zakres działań reklamowych jakie można prowadzić jest ogromny.

Co do samej strony www to jej "profesjonalizm" można definiować na różne sposoby. Tutaj jednak skupmy się na jej wyglądzie ponieważ jak wiadomo ludzie (również wasi klienci) są wzrokowcami. Wyobraźmy sobie taką sytuację: jest weekend i zapraszamy gości do domu na obiad, albo na grilla w ogrodzie. Jako gospodarze dbamy o to aby było czysto, elegancko, aby potrawy były smaczne a goście miło spędzili czas. Sami również dbamy o własny wygląd. Ubieramy się elegancko, Panie dbają o fryzury i makijaż, a panowie czyszczą swój samochód aby pochwalić się nim przed znajomymi:)

Tak samo jest z waszą strona internetową. Jeśli jest elegancka, dopracowana i nietypowa potrafi zachwycić i przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. W sieci krąży wiele paskudnych stron www. Jeśli strona jest brzydka i źle pomyślana to od razu rodzi się nam w głowie opinia o firmie w stylu: "Ale taniocha, tandeta, jakaś firma krzak". Profesjonalną oprawą możecie zbudować zaufanie, ale przede wszystkim wyrazić szacunek do klienta.

Nie są to przykłady wyssane z palca ponieważ powyższe zachowania możecie zaobserwować sami na sobie. Przyjemnie wchodzi się do firmy gdzie elegancka pani otwiera nam drzwi, pyta czy napijemy się kawy lub herbaty. Wnętrze jest czyste, eleganckie, nowoczesne i przestronne. Takie same zasady panują w intrenecie. Więc zanim ściągniecie z sieci darmowy szablon strony zastanówcie się czy warto i czy taka strona ma jakikolwiek sens? Złymi działaniami reklamowymi można jedynie sobie zaszkodzić, a na to żaden przedsiębiorca nie może sobie pozwolić.